Wat moet je eten in fEbruari?

Groente en fruit van de maand

Groente: Boerenkool
Boerenkool is een echte winterse maaltijd en hartstikke gezond. Het is niet weg te denken uit de Nederlandse cultuur en groeit gewoon op Hollandse bodem.
Boerenkool bevat veel vitamine A en C. Deze vitamines ruimen je lichaam op van agressieve stoffen. Daarnaast zijn deze vitamines ook belangrijk voor je weerstand, je ogen en je huid.
In boerenkool zit daarnaast ook veel vitamine B, die verbeteren je spijsvertering, energie en bloedsomloop. Verder zijn ze goed voor je huid, haar en nagels.
Boerenkool bevat Omega-3 vet! De Omega-vetten zijn hele belangrijke vetzuren. Vooral mensen die vegetarisch zijn krijgen vaak te weinig Omega-vetten binnen omdat ze voornamelijk in dierlijke producten zitten.
Boerenkoolstamppot kennen we allemaal. Maar wist je dat boerenkool ook heel lekker is door een omelet, door soep of in een wokschotel.

 

Fruit: Appels
Een appel zit boordevol vitamines en mineralen. Een groot deel hiervan bevindt zich in de schil. Dus het is beter en ook makkelijker als je je appeltje eet met schil.
Zijn de Elstar, Jonagold, Goudrenet of Pink Lady de enige appelsoorten die jij kent? Er zijn er veel meer: ongeveer 7500 soorten.
Appels hebben een flinke tijd nodig om van zaadje uit te groeien tot volwaardige appelboom met appels: tien jaar. Dit is vergelijkbaar met de levenslengte van een hond of kat.
Wist je dat je appels beter in de koelkast kunt bewaren. Appels zijn tot wel drie weken langer houdbaar als je ze in de koelkast legt.

 

Wat moet je eten in april?
Wat moet je eten in april?

Groente en fruit van de maand april

Wat moet je eten in Maart?
Wat moet je eten in Maart?

Groente en fruit van de maand Maart

Wat moet je eten in Februari?
Wat moet je eten in Februari?

Groente en fruit van de maand Februari